Як зібрати IT-команду для невеликого бізнесу: які саме фахівці потрібні
Невеликого бізнесу на старті, як і великому бренду, не обійтися без сайту, мобільного додатку та просування в інтернеті. Для цього необхідна команда розробки. IT-фахівці візьмуть на себе створення конкурентоспроможних і зручних для користувачів продуктів. Це допоможе вибудувати стратегію розвитку бізнесу і збільшити прибуток.
Які професіонали потрібні на старті, де їх шукати і що їм запропонувати, крім зарплати? Розповімо в цій статті.
Збираємо команду розробників
Склад команди розробки залежить від цілей і завдань бізнесу. На старті проекту найчастіше потрібні:
- Тимлид – бере участь у зборі команди, оцінює пріоритетність завдань, координує роботу, покращує процеси і допомагає у складних ситуаціях.
- Бекенд-розробник – відповідає за внутрішню частину сайту або програми: роботу адмінки, дані користувачів, особисті кабінети і т. д.
- Фронтенд-розробник – створює «обличчя» сайту або програми, проектує інтерфейс і стежить за роботою елементів, наприклад кнопок і посилань.
- UI – та UX-дизайнер – працює над графічною частиною інтерфейсу (анімаціями, ілюстраціями, кнопками і шрифтами) і проектує його так, щоб користувачеві було легко і зручно взаємодіяти з продуктом.
- Тестувальник – перевіряє сайти і мобільні програми на наявність помилок і покриває тестами всі можливі сценарії.
- Аналітик – виступає посередником між бізнесом і розробниками, розуміє, що потрібно користувачеві, і описує, як має працювати програмне забезпечення.
Потрібні в команді універсали
Універсали – фахівці, які здатні виконувати відразу кілька з вище перерахованих ролей. І це притягує роботодавців. Здається, що одна людина може справлятися з усім і відразу, а платити йому вигідніше, ніж двом-трьом фахівцям. Але все не так очевидно.
Плюси універсалів в команді:
- на кожну задачу дивляться комплексно, так як виконують кілька ролей;
- швидко усувають помилки в роботі сайту або програми;
- беруться за будь-які по складності завдання.
Мінуси універсалів в команді:
- часто стикаються з професійним вигорянням;
- губляться в термінах виконання завдань;
- нехтують якістю роботи, щоб встигнути зробити якомога більше;
- розраховують на високу зарплату – у середньому на 200-300 тисяч рублів.
Тому універсалів варто наймати, якщо бізнес ставить перед собою термінові завдання. При оптимальних строках краще зібрати повноцінну команду розробки. Кожен з фахівців буде виконувати свої обов’язки, поступово розширювати компетенції і професійно зростати.
Де шукати фахівців
Шукати розробників можна різними способами: на джоб-бордах, в соціальних мережах і месенджерах, на біржах фріланса, у вузах та університетах, а також серед друзів і знайомих. Розглянемо кожний з варіантів.
Джоб-борди
Знайти людей в команду розробки можна на класичних платформах, наприклад на HeadHunter, SuperJob і «Роботі. ру». Але IT-фахівці розміщують резюме не тільки там. Найчастіше вони використовують спеціалізовані сервіси: «Хабр Кар’єра», LinkedIn і Tproger.
«Хабр Кар’єра» – база резюме та актуальних вакансій по провідних сфер IT-індустрії. Профіль кожного кандидата містить вичерпну інформацію про ваших навичок і професійних досягненнях.
LinkedIn – світова мережа для пошуку роботи, обміну досвідом та налагодження ділових зв’язків. Знайти цікавить резюме спеціаліста можна за трьома параметрами: назві посади, локації і професійним скиллам.
Tproger – інтернет-видання, яке допомагає знайти фахівців. Аудиторія на сайті розподілена з мов програмування і напрямами розробки.
Класичні джоб-борди
Плюси:
- Співробітників можна знайти швидко.
- Гарантована безпечна угода між роботодавцем та працівником.
Мінуси:
- Надмірно багато претендентів. На платформі HeadHunter, наприклад, розміщено 58 000 000 резюме і всього 817 000 вакансій. Тобто в середньому на одну пропозицію роботи відгукується 71 людина. Як наслідок, керівництво або спеціально найнятий рекрутер не встигають переглядати усі відгуки.
- Популярні сайти для пошуку роботи використовують далеко не всі IT-фахівці.
Спеціалізовані сервіси
Плюси:
- Популярні серед IT-фахівців.
- Профілі кандидатів заповнені максимально детально.
- Активно просуваються не тільки вакансії компаній-гігантів, але і амбітних стартапів і міжнародних проектів.
Мінуси:
- Велика конкуренція: 256 600 резюме і лише близько 3 800 вакансій.
- Не всім компаніям відомо про спеціалізованих сервісах – вони не використовують їх при пошуку фахівців.
Соцмережі і месенджери
При створенні команди для startup або невеликого бізнесу можна використовувати «ВКонтакте» і «Телеграм». Досить розмістити вакансію на стіні або в обговореннях співтовариства або каналу.
Приклад обговорення, створеного в групі «ITc | спільнота програмістів» у «ВКонтакте»
Групи у «ВКонтакте»:
- , або вже знайомий Tproger, – більше 545 600 передплатників.
- – майже 412 500 передплатників.
- – майже 257 900 передплатників.
- – 101 500 передплатників.
- – більше 96 700 передплатників.
Канали у «Телеграме»:
- – більше 16 000 передплатників.
- – майже 16 000 передплатників.
- 9 000 передплатників. 2
Плюси
- Пошук фахівців можливий не тільки в групах і каналах з вакансіями, але і у спільнотах за інтересами.
- Велика кількість потенційних кандидатів.
- Можна отримати більше інформації про фахівця: його інтереси, риси характеру і т. д.
Мінуси
- Можна отримати велику кількість релевантних відгуків.
- Високий ризик зіткнутися з необґрунтованим негативом з боку користувачів.
- Пост про вакансії може поширюватися по інших групах без відома компанії.
Біржі фріланса
Хорошого кандидата реально знайти і на фрілансерських біржах, тому там теж варто розміщувати вакансії. Класичні варіанти – FL. ru, Weblancer і Kwork. Спеціалізована біржа – «Хабр Фріланс». З нею співпрацюють розробники, дизайнери та інші професіонали IT-ринку.
Плюси
- Можна відразу знайти фахівця в команду або попрацювати з фрілансером, щоб краще оцінити його навички.
- У багатьох кандидатів велике портфоліо і різноманітний досвід
- Користувачі фрілансерських бірж готові до невеликої або середньої зарплати.
Мінуси
- Фрілансери, які паралельно ведуть інші проекти, що можуть не розібратися в усіх аспектах продукту і робити свою роботу неякісно.
- Деякі фрілансери можуть відмовитися від роботи і приректи компанію на термінові пошуки нового співробітника.
Вузи та університети
В команду можна найняти студентів вузів або початківців фахівців. Плюс в тому, що вони налаштовані проявляти себе і швидко досягати цілей за невелику плату.
Якщо бізнес готовий до роботи з учнями, достатньо повідомити про це профільні факультети. Якщо готовий наймати фахівців-початківців, можна придивитися до випускників онлайн-університетів. Наприклад, можна домовитися про співпрацю з «Нетологией», Skillbox і GeekBrains.
Приклад партнерів «Нетологии»
Плюси
- Студенти і молоді фахівці амбітні. Вони генерують ідеї і пропонують нестандартні рішення.
- Недосвідчені IT-фахівці швидко і добре вчаться.
- Ці співробітники не розраховують на більшу зарплату.
Мінуси
- Для навчання і розвитку студентів та випускників онлайн-шкіл потрібно час.
- Деякі недосвідчені фахівці мають неправильне уявлення про роботу, тому високий ризик швидкого звільнення.
Особисті контакти
Мережа власних контактів – ефективний інструмент для пошуку співробітників. Тому варто придивитися до тих, з ким раніше навчалися в одному вузі або школі, а також разом працювали. Але й у такого рішення є свої плюси і мінуси.
Плюси
- У компанії з’являється людина, якій можна довіряти.
- Такий фахівець готовий витрачати додаткові ресурси, щоб допомогти компанії ефективно побудувати роботу.
Мінуси
- Родич, знайомий або друг може не дотримуватися професійні межі.
- Такий працівник може сподіватися на особливе ставлення – наприклад, на меншу кількість завдань, але більшу зарплату.
- Спірні ситуації на роботі можуть негативно впливати на особисте спілкування.
Що запропонувати, крім зарплати
Оскільки забезпечити конкурентоспроможну зарплату на старті бізнесу неможливо, варто запропонувати команді інші бонуси. Наприклад:
- складні і цікаві завдання, щоб прокачувати скіли;
- оплачувані освітні курси для розвитку;
- регулярний перегляд рівня професіоналізму для підтримки залученості і зростання зарплати;
- потужне обладнання для роботи в офісі та вдома;
- відрядження за рахунок компанії при участі в конференціях з обміну досвідом та обговорення новітніх IT-рішень і технологій;
- сучасний офіс з зоною відпочинку;
- гнучкий робочий графік;
- ДМС.
Чек-лист
- Визначтеся з обсягом робіт, щоб зрозуміти, кого краще наймати: кілька універсалів або повноцінну команду розробки.
- Для пошуку IT-фахівців використовуйте непопулярні джоб-сайтів, а спеціалізовані сервіси і соцмережі.
- Щоб професіонали захотіли в команду, запропонуйте їм середню по ринку зарплату.
- Для утримання інтересу команди вбудуйте систему бонусів.