Успіх

Кого взяти в команду, якщо хочеш згорнути гори

Тема команди дуже актуальна, коли починаєш новий проект, ставиш цікаву задачу. Хто ж повинен сидіти у твоєму човні, розмова про яку завели в минулий раз. Ми , що ці люди повинні розділяти ваші цінності, але які вони повинні бути давайте розберемося в цій статті.

Дуже люблю цю тему, коли ми проходимо зі студентами. Підхід у мене наступний – пропоную назвати, так би мовити, амплуа гравців команди, які необхідні для досягнення мети проекту. Проекти можуть бути абсолютно різні для студентів це соціальні проекти або грантові, на роботі ми з наставниками технопарку реалізуємо освітні проекти, сам працював з командою з якої реалізовували федеральний проект у своєму регіоні і так далі. Але зі свого досвіду я зрозумів, що незалежно від того який проекти, ролі командних гравців вони повторюються. На питання які це ролі студенти відповідають, описуючи функціонал, а дорослі вже говорять посадами.

Обов’язково для досягнення високих результатів, команді потрібні різні типажі, які будуть створювати з неї єдине ціле. Давайте розберемося з назвою ролі, функціоналом і особистісними характеристиками, які для цієї ролі відповідають.

Керівник проекту, найголовніший у проекті, той чоловік на футболці якого написано “відповідаю за все”. Це та людина, яка приймає рішення, хто веде команду особистим прикладом, який розуміє головну мету і як до неї привести свою команду. А ось найбільш важливе особистісне якості для керівника – це вміння приймати рішення і брати на себе відповідальність. Я завжди думав, що таке бути відповідальним і ось одного разу під час читання книги я зловив інсайт: якщо команда не досягла результату, помилилася і програла, ось справжній лідер та керівник, це людина бере провину на себе (йому має бути певно дуже паршиво), і він готовий все виправляти. Це як Стів Джобс, який призначив собі зарплату в 1 долар за повернення в Apple.

Керівник повинен в першу чергу дати зрозуміти, що він бере відповідальність на себе, а не лякати і погрожувати

Генератор ідей, обожнюю цю людину, це той, хто придумує неймовірні рішення, розробляє ідею проекту, розуміє, як він повинен бути реалізований, може про проект говорити без кінця, під час презентації може дуже захоплено розповідати, дуже ображається, якщо отримує критику. Не завжди може оцінити ресурси для створення проекту і продумати умови реалізації. Генератор повинен володіти широким кругозором, інтелектуальний розбирається в трендах.

Створювати круті і оригінальні рішення основне завдання генератора ідей

Виконавець – це та робоча конячка, на яких тримається проект. Дуже відповідальний, завжди задає багато запитань про те, як усе має бути зроблено, знає все про зміст роботи, абсолютно не любить нічого змінювати, консервативний. Це член команди завжди дуже хвилюється, якщо, щось починає йти не за планом, але дуже працьовитий, завжди все доводить до кінця його надихає сам процес. Це ті хлопці, які виконують 80% всієї роботи, завдання керівника, щоб у них були всі ресурси для комфортної роботи.

Контролер – це той чоловік, якому можна доручити перевірку всіх контрольних точок, дуже відповідальний, допитливий, уважний до дрібниць. Зазвичай задає багато питань на стадії розробки проекту, уважний до буквам і цифрам, перевіряє відповідність законодавству. Добре працює з паперами, зосереджений.

Натхненник – душа компанії сорочка-хлопець, завжди позитивний, підбадьорює колег, для нього ніколи не виникає труднощів в роботі, добре спілкується, знайде спільну мову з будь-яким, може підтримати у важку хвилину, добре виступає. Емоційний, не конфліктний, але буває образливий, дуже відкритий. У нього все добре з емпатією і емоційним інтелектом, завжди дуже тонко відчуває колег.

Здобувач – це людина займається пошуком ресурсів, дістати все необхідне для реалізації проекту це для нього найважливіше. Зазвичай азартний, і пошук ресурсів для нього – це певний виклик, на який він кидається з завзяттям, дуже ощадливий, власник, після того як ресурс видобутий, може втратити інтерес до проекту. Для нього дуже важливо, щоб у команди було все необхідне для реалізації проекту.

Це навіть не вичерпний список, але головні ролі тут представлені, це може бути команда проекту, адміністративний корпус організації, або це відділ, якому можна доручити саму складну задачу. Звичайно, це ідеальний варіант, коли в команді є всі ці ролі, і люди які їх виконують, але деякі ролі можуть виконуватися однією людиною, найголовніше, щоб не було конфлікту інтересів і конфронтації особистісних якостей. Наприклад, генератора ідеї буде складно вигадувати, щось нереальне, якщо він буде обмежений у ресурсах.