Діти

Як навчити дитину читати! Нестандартні уроки

Починаю розповідати про те, як вчу читати четирехлетню Єву. Ділюся матеріалами і методиками.

1. Знайомство.

Заняття будуть проходити у мене вдома на підлозі і дивані вітальні і за столом у їдальні.

Поки я знайомилася з Євою і її плюшевим котом Басіком (заздалегідь попросила взяти з собою), мама дівчинки заповнювала Згоду на використання зображення Єви в соцмережах.

Єва прийшла з Басіком і ще двома маленькими гумовими іграшками. Так як заняття індивідуальне, то потрібні додаткові учасники. У мене був напарником плюшевий кіт старшої дочки. У Єви – Басік. Басик – образ маленького несмишленного істоти, якому можна пробачити різні витівки і помилки. “Адже він маленький! Нічого не знає! “

Завдання: вгадай, на який картки написано “. “

Матеріали: картки з великими літерами – ім’я дівчинки, тато, мама, Басік, Селисус і Катя (моє ім’я). Букви порожні (мають тільки контур), це не зручно (погано видно силует літери), але далі вони нам знадобляться саме в такому вигляді.

Ми сіли на підлозі на килимок для йоги. Під час заняття Єва спокійно змінювала свої пози, в кінці вона просто лягла на нього.

Я висипала перед Євою картки і запропонувала вгадати, де які слова написані. Єва не вдивлялася в літери. Добре допомогла підказка:” Селисус – найдовше слово, а Єва – найкоротший. ” Селисус і Єва отримали свої картки. Інші картки я прокоментувала і розклала: свою взяла собі, а “тато” і “мама” лягли поруч з Євою. Басіка була видана його картка.

2. Дивуємо маму.

Напередодні я отримала від мами Єви список брендів та мультиків, які дізнається Єва.

Завдання. Прочитай написи.

Матеріал. Аркуші з назвами брендів.

Я сказала, що мама думає, що Єва не вміє читати. Зараз ми здивуємо її. Я викладала перед Євою листи і пропонувала показувати, які напису вона знає і назвати їх.

Єва показала і назвала “фиксиков” і “фруто-няня”

На цьому аркуші вона показала на “барні” і “Машу і Ведмедя”, але не стала називати.

Такі листи були складніше.

Вона показала кока-колу.

На цьому аркуші збентежилася і погодилася, що знає “кіндер”. Увага! Дитина читає англійську! ! !

Мама сказала, що це зорова пам’ять. І вона права. На цьому ефекті заснована методика Глена Домана. Але що добре для англійської, не завжди підходить для російської. Нам немає необхідності запам’ятовувати слово цілком, нам швидше і ефективніше вивчити букви та склади.

3. Букви – не букви.

Наступне завдання було на перевірку насмотренности і інтуїції.

Завдання. Знайди букви.

Матеріали: окремі картки.

Ева, я, Басик і Селисус розсілися колом. Єва грала за Басіка, я – за Селисуса. Починали з Басіка і закінчували Євою.

Я розсипала в середині картки і запропонувала кожному брати по одній букві.

Зараз бачу свою помилку. Шрифт треба брати такий, в якому буква “Л” не схожа на букву “П” і складається з двох паличок.

У підсумку, Бася набрав більше цифр (Єва тикала лапою в найближчі картки), Селисус отримав з підказки Басіка одну цифру, я зібрала тільки літери. У Єви була одна цифра (Басик підказав) і букви.

Під час гри я запропонувала знайти “не букви”. Єва відразу ж вирахувала знаки дорожнього руху і ієрогліфи. Ми їх обговорили і відклали.

Карток було багато і Єва утомилась. Я запропонувала закінчити гру, але дівчинка показала на решту п’ять карток. Ми дограли до кінця!

Єва – молодець! Це було довго і складно.

4. Готуємося до нової зустрічі.

Під час гри Єва трохи звикла до нової обстановки й притомилась. Вона ще не знає що багато букв і їх треба добре вивчити і навчитися читати. Мамі я дала листок з Порадами, які повинні допомогти дівчинці легше засвоювати інформацію.

Залишилося придумати привід для численних зустрічей.

В інтернеті я знайшла зображення Басіка і отрисовала сторінку. Реальний Басик виявився товстіший.

Тепер у Єви є обкладинка її власної Абетки. На уроках ми будемо робити сторінки, які мама буде вставляти в папку (я сподіваюся).

Ще я показала Єві картинку (встигла промалювати).

-Буква перетворилася. Знаєш у що?

– В кавун.

– А яка буква?

Єва соромливо усміхнулася.

Фотографію букви я відправили мамі в Ватсап. Сподіваюся до наступного уроку вони “відгадають”. А якщо не відгадають – Єва дізнається на уроці.

І бонусом: коробочка з наклейками на вибір. Одна – для Єви, інша – для Басіка. Поки ми розмовляли з мамою наклейки були багаторазово використані:) Одна перестала клеїтися. Єва хотіла її викинути, але я запропонувала скористатися будинку клеєм. Єва забрала наклейку назад.